Dworzec PKP Wrocław

Opis realizacji

Kontrakt na wykonanie podbitki drewnianej dla Hali Peronowej PKP Wrocław Główny w ilości 12000m2. Podbitka wykonana z deski Sosnowej impergnowanej Uniepalem Specjal.

Szczegóły realizacji

  • Inwestor: Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna
  • Architektura: 02.2012 to 05.2012
  • Tytuł kontraktu: Odtworzenie Zabytkowego Historycznego Kompleksu Dworca Wrocław Główny z Przebudową Kolejowej Infrastruktury Technicznej

Historia wrocławskiego dworca kolejowego sięga drugiej połowy XIX wieku. Zaprojektowany w neogotyckim stylu przez Wilhelma Grapowa dworzec stanowi prawdziwą perłę architektoniczną. Dlatego tak istotne podczas realizacji projektu i montażu drewnianej podbitki dachowej w Hali Peronowej we Wrocławiu było, aby zachować jej oryginalne piękno, a wykonanie charakteryzowało się dbałością o najdrobniejsze detale.

Montażu podbitki dachowej dokonuje się w celu osłonięcia elementów konstrukcyjnych, ale także dla podniesienia walorów estetycznych drewnianych obiektów. Doskonałym przykładem jest tutaj wykonanie i montaż podbitki we Wrocławiu.

Wykonanie podbitki drewnianej było wyzwaniem nie tylko ze względu na historyczny charakter wrocławskiego dworca. Kluczowe przy montażu było również zachowanie istotnych szczegółów drewnianej podbitki dachowej, do wykonania której zużyto desek o łącznej powierzchni 12000 m2.

Deska sosnowa w ciepłym i naturalnym odcieniu, którą użyto do wykonania podbitki dachowej nad peronami we Wrocławiu, została zaimpregnowana Uniepalem Specjal. Impregnat ten ma właściwości ognioodporne i sprawdza się doskonale przy wykończeniach tego typu powierzchni drewnianych.

Montażu podbitki dachowej wykonano w ramach projektu Odtworzenie Zabytkowego Historycznego Kompleksu Dworca Wrocław Główny z Przebudową Kolejowej Infrastruktury Technicznej.